Vi bruger cookies til at personalisere indhold og annoncer, byde på sociale netværk funktioner og til analyse af trafik. Derudover giver vi partnere for sociale netværk, reklamer og analysepartnere information om hvordan du bruger vores hjemmeside. Hvis du ønsker at fortsætte med brug af vores hjemmeside, giver du samtykke til vores cookies.
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Sava

Sava Intensa UHP 2

205/40 R17 84Y XL

Sava - Dæk fra Goodyear, i lavere prisklasse

Dækdimension
205/40 R17 84Y XL 
tilgængelighed
begrænset lager
Dæktype
So Sommerdæk
Hastighed
Y: Godkendt  op til 300 km/h
EAN
5452000498243
Artikelnummer
GI-R-307627GA
DEX
Test results
AUTO BILD
Kundebedømmelser
(11)
DKK 949
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

Sava Intensa UHP 2

Det nye, prisbillige UHP-dæk går ikke på kompromis med kvaliteten

  • Pålidelig og høj ydeevne på tør vej og i vådt føre
  • Europæisk kvalitet til en overkommelig pris
  • Konkurrencedygtig dækmærkning

Forstærket opbremsning på tør vej
Faste ydre skulderblokke sikrer bedre kraftoverførsel, hvilket giver forstærket opbremsning på tør vej.

Sikker kørsel i vådt føre
Dækoverfladen tilpasser sig vejforholdene, takket være optimerede mønsterhulrum, hvilket giver forbedrede styreegenskaber i vådt føre.

Afbalancerede køreegenskaber på tør vej og i vådt føre
Dækket giver gode styreegenskaber på tør vej takket være en forbedret dækkonstruktion, en optimeret slidbaneblanding og en stærk enkeltkanttråd, og en silikaslidbaneblanding giver optimale styreegenskaber i vådt føre.

Højt kilometertal og lavt brændstofforbrug
Den optimerede dækkonstruktion justerer energitab, hvilket giver et lavt brændstofforbrug og et højt kilometertal.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

Business Reviews
Profile:Intensa UHP 2
Review Date Test Facility Dimensions Review Text Review Rating Seal
03/2017 AUTO BILD 205/40 R17 84Y XL Satisfactory

IntensaUHP2 tyre review

Gennemsnit af 182 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne  N/A
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 12.103

11.10.2023 fra Casper
Til prisen er det nogle fine dæk. Slidtage niveau er okay, og de har et fint greb på vejen både i tørt og vådt vejr.

01.12.2019 fra Lars Pedersen
Dækkene ryster for meget i forhold til at det er lavprofildæk. Vi har forsøgt at afbalancere dem flere gange. Ryster mest når de er kolde, og ved hastighed over 120

10.10.2019 fra Flemming Duemose
Rigtig gode dæk - suveræne til prisen. Dækstøj mindre end eksempelvis Continental. Er meget tilfreds med disse SAVA dæk og forventer at købe samme mærke igen næste gang.

08.10.2019 fra Torben Hansen
Jeg er imponeret jeg har kørt ca 13000 km, hvor der er lige under halv på fordæk og næsten fuld på bagdæk så når de bliver skiftet rundt efter vinter vil jeg tro jeg når omkring 30 - 35000 km på sæt måske lidt mere. Jeg skal have nye vinterdæk og vil også forsøge med Sava Torben Hansen

Se flere anmeldelser
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**If you order by 14:30, the goods leave our warehouse today. With advance transfer, Paypal and Sofortüberweisung the payment must have been made by that time.

GigaDaek-nyhedsbrevet!

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu og gå aldrig glip af et tilbud!
✓Toptilbud ✓Testresultater og produktnyheder ✓Anbefalinger