Vi bruger cookies til at personalisere indhold og annoncer, byde på sociale netværk funktioner og til analyse af trafik. Derudover giver vi partnere for sociale netværk, reklamer og analysepartnere information om hvordan du bruger vores hjemmeside. Hvis du ønsker at fortsætte med brug af vores hjemmeside, giver du samtykke til vores cookies.
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Michelin

Michelin Alpin A3

175/70 R14 88T XL

Michelin - Dækproducent fra Frankrig. Kvalitetsdæk i den højere prisklasse.

Dækdimension
175/70 R14 88T XL 
tilgængelighed
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Dæktype
Wi Vinterdæk
M+S kendetegnet
med sneflokkesymbolWinter
Hastighed
T: Godkendt  op til 190 km/h
EAN
3528707251145
Artikelnummer
GI-R-147722GA
Kundebedømmelser
(35)
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

En kold vejr dæk designet til byens biler, små og mellemstore familie saloner og MPV'er.

A3 er den nyeste version af Michelins standard vinter dæk og erstatter Alpin 2.

Den Alpin A3 tilbyder en 3% forbedring i bremseevne i vådt føre i forhold til forgængeren. Michelin hævder også Alpin A3 varer 40% længere i forhold til kørte kilometer end sine vigtigste europæiske konkurrenter.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

AlpinA3 tyre review

Gennemsnit af 993 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 12.221

10.05.2013 fra Jens Madsen
Super godt dæk. jeg har kørt 27000km på dem. Har kun godt at sige om dem. Køb dem.

13.03.2012 fra Heine Bærentsen
Suverent dæk til kørsel i sne og sjap. Reagerer med det samme.

01.05.2011 fra Stevan
ingen

06.04.2011 fra Karsten Christensen
ud over støjen fra dem, så er det et fantastisk dæk. Helt klart anbefalesværdigt.

Se flere anmeldelser
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**If you order by 14:30, the goods leave our warehouse today. With advance transfer, Paypal and Sofortüberweisung the payment must have been made by that time.

GigaDaek-nyhedsbrevet!

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu og gå aldrig glip af et tilbud!
✓Toptilbud ✓Testresultater og produktnyheder ✓Anbefalinger