Vi bruger cookies til at personalisere indhold og annoncer, byde på sociale netværk funktioner og til analyse af trafik. Derudover giver vi partnere for sociale netværk, reklamer og analysepartnere information om hvordan du bruger vores hjemmeside. Hvis du ønsker at fortsætte med brug af vores hjemmeside, giver du samtykke til vores cookies.
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

225/45 R19 96W XL *, EVR

Goodyear - Dækproducent fra USA. Kvalitetsprodukt i den højere prisklasse.

Dækdimension
225/45 R19 96W XL *, EVR 
tilgængelighed
begrænset lager
Dæktype
So Sommerdæk
Hastighed
W: Godkendt  op til 270 km/h
EAN
5452000830173
Artikelnummer
GI-R-397374GA
DEX
Test results
sport auto
Kundebedømmelser
(41)
EU
European Production
DKK 1.659
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Dækket med nye egenskaber giver kortere bremselængde i vådt og tørt føre, så det er dig, der har styringen og kan nyde turen

  • Kortere bremselængde på våde og tørre veje
  • Forbedret vejgreb giver hurtig reaktion og kontrol
  • Anvendes af førende bilproducenter

Kortere bremselængde på våde og tørre veje

Aktiv bremseteknologi forbedrer kontaktfladen og vejgrebet, når du bremser. Den forbedrede kontakt med underlaget giver dig kortere bremselængde i vådt og tørt føre.

Vejgreb ved opbremsning og styring

Det nye Grip Booster-materiale, der bruges i Eagle F1 Asymmetric 3, er fremstillet med lim med hærder, der forbedrer klæbeevnen mod underlaget. Det giver et bedre vejgreb ved opbremsning og styring i vådt og tørt føre.

Styrepræcision og holdbarhed

Ny teknologi med forstærket konstruktion giver en stærkere og lettere konstruktion, og det forbedrer styreegenskaberne, kurveegenskaberne, slidbanens holdbarhed og brændstoføkonomien.

TÜV Test Report

The Eagle F1 Asymmetric 3 sammenlignet

2.6 Metres = 9% kortere bremselængde på våd vej*

1.3 Metres = 4% kortere bremselængde på tør vej*

4% bedre køre-egenskaber i vådt føre*

10.9% mindre rullemodstand end gennemsnittet for 3 kendte navne konkurrenters topmærker, og derfor 2 laveste rullemodstand iblandt alle de testede modeller **

* 3 seneste designs fra hoved konkurrenterne i UHP segmentet (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Testet af TÜV SÜD Produkt Service i Sept -Oct 2015 bestilt af Goodyear Dunlop. nyt UHP, Dæk Størrelse: 225/45 R17 91Y; Test Bil: VW Golf; Test Placering: Montpellier (F), Colmar-Berg (L); Report No. 713066268

** Score for rullemodstand: Continental Sport Contact 5 –101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100; average of leading competitors –89.1.Part of test specified above with report No. 713066268.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

Business Reviews
Profile:Eagle F1 Asymmetric 3
Review Date Test Facility Dimensions Review Text Review Rating Seal
04/2017 sport auto 225/45 R19 96W XL *, EVR Recommendable

EagleF1Asymmetric3 tyre review

Gennemsnit af 602 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 177.206

11.07.2021 fra john boelskov
Generelt godt vejgreb og ikke meget hjulstøj godt tilfreds

02.12.2020 fra Mads
Super godt dæk under alle forhold. Utrolig støjsvag og er med til at give en rigtig fornuftig brændstoføkonomi. Har i perioder ikke skånet dækket men det lever fuldt op til mine forventninger👌🏻

30.11.2020 fra Rasmus Jensen
Støjsvagt dæk som bider godt fat i sving på vejene.

05.11.2020 fra Steffen Snerle
Stabil og støjsvage meget behagelig at køre på ,bil er meget retningsbestemt

Se flere anmeldelser
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**If you order by 14:30, the goods leave our warehouse today. With advance transfer, Paypal and Sofortüberweisung the payment must have been made by that time.

GigaDaek-nyhedsbrevet!

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu og gå aldrig glip af et tilbud!
✓Toptilbud ✓Testresultater og produktnyheder ✓Anbefalinger